Такими словами владика Ярослав (Приріз), єпископ
Самбірсько-Дрогобицький, пригадав пастирські повчання покійного владики
Юліана. Правлячий архиєрей увечері, 2 березня, у катедральному
храмі очолив чин архиєрейського похорону, в співслужінні понад 100
священиків, ченців та вірних єпархії.
"Сьогодні ми скорботні як і вдовиця з села Наїн, що втратила єдиного
сина, як сестри Марта та Марія, що втратили свого брата Лазаря, як був
скорботний Яір, що втратив дочку", - зазначив владика Ярослав. Сьогодні
Христос потішає кожного з нас: "Не сумуй", звіщаючи нам радість Свого
воскресіння. "Ми зустрінемось з нашим владикою, нашим батьком, який
випередив нас і вже стоїть перед Господом", - сказав у підсумку
архиєрей.
Після завершення богослужіння владика Ярослав подякував усім
священикам, ченцям та вірним за те, що прийшли помолитись за блаженний
упокій владики Юліана.
Добігають
останні хвилі понтифікату Святішого Отця Папи Бенедикта ХVІ.
Понтифікату, який випав на час генерального наступу диктатури
релятивізму на самі основи західної цивілізації. Понтифікату, який став
часом внутрішньої консолідації Вселенської Спільноти Католицької Церкви.
Понтифікату, який ще раз потвердив, що саме Католицька Церква є
основною перешкодою для сил, які змагають до дегуманізації суспільства і
деконструкції самої людини. З Петрової катедри відходить Папа, який не
боявся гострої, в’їдливої критики, а відкрито піднімав свій голос на
захист Вічної Істини та на захист людини. Папа, який не боявся
вирішувати найболючіші проблеми Церкви, обстоювати інтереси ввіреного
йому стада Христового навіть ціною найбрутальніших нападів на себе
особисто. Чим був його понтифікат для нас, українських греко-католиків? Для
історії УГКЦ Бенедикт ХVІ завжди буде Папою, який уможливив повернення
осідку Глави УГКЦ до златоверхого Києва, яке благословив ще попередній
Папа блаженний Іван Павло ІІ. Це відбулось на тлі залякування з боку РПЦ
та її дочірньої структури в Україні УПЦ МП, які не переставали
погрожувати загостренням міжконфесійного конфлікту: що розірвуть
стосунки та припинять екуменічний діалог.
Сумною новиною ділимося із всечесним духовенством,
преподобним монашеством та мирянами, що на 77 році життя, 45 році
священства, 27 році єпископства у першому реаніційному відділенні
Львівської обласної клінічної лікарні ДНЯ 28 ЛЮТОГО ЦЬОГО РОКУ о 18.15
год. дня 28 лютого цього року о 18.15 год. подобалося Богові покликати
до себе Преосвященного і всіма нами возлюбленого єпископа нашого Юліяна і
цим допустом осиротити нашу Самбірсько-Дрогобицьку єпархію..
29
січня відзначаємо 95-ту річницю Крутянського Чину. Україна вшановує
подвиг Героїв Крут, подвиг, який став легендою, подвиг, що у нас його
називають «українськими Фермопілами». Чин трьохста юних вояків армії
Української Народної Республіки засвідчив те, наскільки важливими в
житті українця є такі цінності, як власна та національна честь і
свобода. Вражає героїзм цих зовсім ще юнаків, які йшли в бій, не боячись
ані вдесятеро більших сил ворога, ані смерті, ані тортур.
«Саме від Крут – не тільки психологічно, а й хронологічно –
починається в нашім житті тип новітнього українця, тип, що намагається
надавати проявам українськості ціни справжнього, вже національного
стилю», – стверджував Євген Маланюк.
22
січня Україна відзначає 95 років проголошення Четвертим Універсалом
Центральної Ради незалежності Української Народної Республіки та 94
роки укладення Акту Злуки між УНР та ЗУНР.
Ця дата, безперечно, має для нас величезне значення. Адже тоді, в
1918-1919 рр. ми не лише на весь Світ показали, що ми є окремою нацією,
що виборює власну державність, але й довели споконвічне прагнення до
єдності всіх гілок українського народу. Проголошення ІV Універсалу та
Акт Злуки поклали початок традиціям українського державотворення в
Новітню добу.
В
наш час намагання влади бути осторонь цієї визначної дати, ігнорування
заходів, приурочених до подій 22 січня, зайвий раз ілюструють її
колоніальне мислення та зневагу як до визвольних та державницьких
традицій України, так і до факту існування її як окремої держави.
Прес-служба Науково-ідеологічного центру ім. Дмитра Донцова 3 січня в редакції «Галицької зорі» відбулася чергова зустріч
Аналітичного круглого столу, організованого науково-ідеологічним центром
ім. Д. Донцова і дрогобицькою філією Українського богословського
наукового товариства. Тема зустрічі: «Ліберальна Європа і європейські
націоналізми: антиномія чи дихотомія?» Ця тема була актуальним відгуком
круглого столу на недавню заяву Європарламенту щодо ситуації в Україні, в
якій зокрема засуджувалася націоналістична партія «Свобода» як нібито
«антисемітська і ксенофобська».
Головну доповідь виголосив Олег Баган, аналітик і публіцист,
керівник НІЦ ім. Д. Донцова. Передусім він наголосив на об’єктивності
настороженої позиції ліберальної Європи до зміцнення націоналізму в
будь-якій країні континенту. Щоб зрозуміти природу цієї настороженості,
треба пізнати ідейно-ціннісні джерела, ґенезу сучасного лібералізму як
ідеології. Парадокс теперішньої Європи, а власне Заходу, тобто Західної
Європи і Північної Америки, полягає у тому, що ці динамічні і розвинуті
держави постали і зміцнилися на ідеях та політичних традиціях
націоналізму і консерватизму, але згодом, трансформувавшись в період
активного наступу капіталістичної ліберальної цивілізації, Захід став
переконаним поборювачем націоналізму інших народів. Фактично у цьому є
велика доза фальші і цинізму: Захід чудово розуміє, що без ідей
націоналізму і консерватизму жодна нація не зможе повноцінно зміцніти,
але хитро витворює широку систему викривлених інтерпретацій цих ідей,
аби не допустити зміцнення решти світу.